7 najczęściej popełnianych błędów przez marketerów w Mediach Społecznościowych

Publikujesz dużo, dajesz mega wartości, ale denerwują Cię wyniki? Muszę Ci powiedzieć, ze nie jesteś jedyną osobą, która tak ma, lub miała…

Algorytmy na każdym z portali nieustannie się zmieniają. Jednak to nie jest do końca powód braku Twoich rezultatów. Brak rezultatów jest tylko wynikiem braku działania, lub niewłaściwego działania.

 Chodzi o to, że czasami mniej angażujemy się w nasze treści. Ale potem niektóre z naszych wysokiej jakości treści, wybuchają bardziej, niż się spodziewaliśmy. Jednak do tego dojdziemy w trakcie dzisiejszego wpisu.

A więc po kolei wypunktuję 7 najczęściej popełnianych błędów przez marketerów, którzy swoje biznesy rozwijają, bądź usiłują rozwijać, korzystając z mediów społecznościowych.

Jak zawsze poniżej znajdziesz video, w którym wszystko obszernie omawiam z najdrobniejszymi szczegółami.

A teraz do rzeczy!

#Błąd numer 1 – Narzekanie na brak zaangażowania Twoich obserwatorów

Wiele osób narzeka, że mają słabe zasięgi, że mało osób daje reakcje na ich wpisy w SM…  W międzyczasie mają kilkanaście polubień i kilka komentarzy do swojego postu.  Czy ci ludzie nie są wystarczająco dobrzy?

Nawet jeśli masz kilka polubień i komentarzy, odpisz na ich komentarze, skontaktuj się z tymi osobami w wiadomości prywatnej... Podziękuj za reakcję i zapytaj co u nich słychać. Dowiedz się, na jakim etapie swojego życia się znajdują. Nie mów od razu o biznesie, ale bądź najlepszym konsultantem, który prowadząc dialog, dowie się co dziś daną osobę gryzie…

Dlaczego?

Jak zapewne się już domyślasz, robi to garstka osób, jeżeli więc będziesz robić wyjątkowe rzeczy, to pojawią się wyjątkowe rezultaty, Jadnak nie bądź nachalny, nie narzucaj niczego, tylko wyczuj moment i daj rozwiązanie na problem, który zdiagnozujesz podczas konsultacji.

To nie jest trudne, jednak wymaga naszego zaangażowania, jak każda inna praca. Pamiętaj, że nawet 1000 lajków i 500 komentarzy pod Twoimi postami nic nie zmienią. Bo nikt nam za lajki nie zapłaci, jeżeli nie odezwiemy się prywatnie do osób, które je zostawiły pod naszymi postami.

Musisz być proaktywny. A jeśli chcesz, aby ludzie się angażowali, musisz się we właściwy sposób zaangażować. Tutaj nie ma drogi na skróty… Budowanie wizerunku i marki osobistej w SM jest kluczowe, jednak pozyskiwanie klientów i biznespartnerów odbywa się, poprzez rozmowy 1na 1. I to sobie weź głęboko do serca, jeżeli chcesz odnieść sukces w marketingu sieciowym,

#Błąd numer 2 Brak dzielenia się wartością na swoim profilu

Dziś mogę spojrzeć na większość twoich stron / profili i naprawdę szybko dowiem się, oraz powiem Ci bardzo szybko, dlaczego masz problemy. Powiem Ci szybko, co jest powodem Twoich niepowodzeń w networku.

Prawda jest taka, że ludzie będą bardziej zainteresowani Twoją firmą, gdy zobaczą, że regularnie dzielisz się wartością.  W ten sposób Cię poznają i ostatecznie Ci zaufają. Bo dziś wiemy doskonale, że ludzie robią interesy z ludźmi, których znają, których lubią i którym ufają.

Jeżeli więc nie dzielisz się systematycznie wartością. Jeżeli nie dajesz przekazu, z którego ludzie mogą się dowiedzieć, w czym możesz im pomóc, to tak naprawdę bawisz się w biznes, który nie daje Ci pieniędzy. Co gorsze, wypalasz się i po chwili dołączysz do grona osób, które bełkoczą słowa – Ten biznes nie działa. Tutaj nie da się zarobić itd…

Postaw więc na systematyczne postowanie. Postaw na różnorodność swoich publikacji, bo jeżeli cały czas będziesz pisał o biznesie lub o cudownych produktach, to ludzie zaczną przed Tobą uciekać… A może się okazać, że są to osoby, które najbardziej potrzebują Twojej pomocy. Tylko uciekły, bo ich przestraszyłeś, lub uciekły, bo nic wartościowego nie wniosłeś w ich życie.

#Błąd numer 3 Zbyt nachalne promowanie produktów i firmy, z którą współpracujesz

Czy kiedykolwiek otrzymałeś zaproszenie od znajomych i odpowiedziałeś:

  • „Hej, Jacek! Dzięki za zaproszenie do znajomych. Dziękuję za polubienie mojego ostatniego posta, o moim niesamowitym produkcie. Chcesz go kupić?

Zaciągnij hamulce! Masz oddech prowizyjny.

A może robisz coś takiego: Dawno z kimś nie pisałeś i nagle się odzywasz do osoby…

  • Hej Jacek, dawno ze sobą nie rozmawialiśmy, a tak się składa, że wpadłem na świetny biznes i nie byłym sobą, gdybym Ci o tym nie powiedział. Tu masz link zarejestruj się i….

I co? I znowu to samo…

Zaciągnij hamulce! Masz oddech prowizyjny.

A może zobaczyłeś u kogoś, że ktoś cały czas pisze na swojej osi o produktach, o biznesie i tak na przemian i postanowiłeś robić to samo. I co? i gó…o!!!

Zaciągnij hamulce! Masz oddech prowizyjny.

Za każdym razem kiedy w mediach społecznościowych przedstawiasz ofertę, większość ludzi odbiera to w taki sposób. Coś chce mi sprzedać i chce na mnie zarobić!

Zapamiętaj raz na zawsze. “Ludzie uwielbiają kupować, jednak nienawidzą, gdy się im coś sprzedaje”

A gdyby zmienić tą nachalną sprzedaż swojego produktu, czy też biznesu, na podzielenie się wartością, pisząc lub mówiąc o tym, jak dany biznes lub produkt zmienił Twoje życie… Czy uważasz, że to ma sens? Szerzej to omówiłem i pokazałem w nagraniu poniżej, więc skorzystaj z tego, aby nie popełniać błędów, które mają ogromny wpływ na wzrost Twojego biznesu sieciowego.

#Błąd numer 4Nie pokazujesz w Social Mediach tego co robisz i jak możesz pomóc innym ludziom

W poprzednim punkcie mówiłem, aby nie być nachalnym i natarczywym sprzedawcą, Jednak nie możemy popadać ze skrajności w skrajność, Bo skąd ktokolwiek ma wiedzieć, że masz produkt lub okazję, które rozwiążą jego dzisiejszy problem, jeśli nigdy o tym nie mówisz?  Więc warto to robić, jednak we właściwy sposób, a dokładnie to pokazuję na nagraniu poniżej.

Nie powinieneś o tym mówić cały czas. Ale jeśli w ogóle o tym nie wspominasz, to również ma to niekorzystny wpływ na Twój biznes. Nie bądź więc tajnym agentem! Buduj ten biznes, ucząc się cały czas od najlepszych, zamiast testować latami mało skuteczne, lub wręcz nieskuteczne strategie.

#Błąd numer 5Budowanie marki firmy, z którą współpracujesz, zamiast promowania siebie

Ważne jest, aby budować markę osobistą, w oparciu o Twoje imię i nazwisko, zamiast promować nazwę firmy, z którą współpracujesz. Mówię o tym od lat i nadal widzę, że robią to osoby początkujące w branży, jak i duzi liderzy. U niektórych liderów nazwy firmy widnieją na wszystkich profilach w mediach społecznościowych. I to troszkę działa dla nich, ponieważ mają już zbudowaną markę, mają postawę biznesową, oraz mają zbudowany autorytet.

Jednak to nie jest duplikowalne!!!

 Problem w tym, że osoby początkujące, które angażują się w tego typu działanie, po chwili się wypalają i mówią, że nikt nie chce tych produktów, albo tego biznesu. Promując nazwy produktów i nazwę firmy, tracisz potencjalnych klientów i biznespartnerów na rzecz Google.

Powiesz: Jak to? No tak to, że większość osób, zamiast odezwać się do Ciebie, jeżeli nawet się czymś zainteresuje, wpisze nazwę w Google i jeżeli nawet chce czegoś spróbować, kupi bezpośrednio w firmie…. a Ty nic z tego nie ugryziesz, mimo tego, że zrobiłeś reklamę… Jednak to była niewłaściwa reklama.

Chociaż osobiście kocham firmę, z którą współpracuję, i polecam jej produkty każdej napotkanej osobie, to robię to profesjonalnie, oraz w działający sposób. Ponieważ buduję biznes, korzystając z narzędzi i pojazdu, jaki daje mi ta firma, jednak nie jestem jej właścicielem. Więc zarabiam pieniądze tylko wtedy, gdy ktoś kupi produkty, lub dołączy do biznesu z mojego polecenia.

P.S. Mówię o produktach lub firmie, ale podaję nazwy tylko wtedy, gdy jest to rozmowa jeden na jeden.

#Błąd numer 6Aktywność na zbyt wielu kanałach mediów społecznościowych

Zastanów się, jaki dziś jest Twój główny kanał w mediach społecznościowych? 

Jeśli jesteś obecny na zbyt wielu platformach i rezultaty masz mizerne, jest to Twój osobisty wybór.  Możesz być na wielu platformach, ale nie możesz na wszystkich zrobić wszystkiego. Ponieważ każda platforma wymaga Twojego zaangażowania i dania wartości i co ważniejsze, na każdej działa się inaczej…

Dlatego jeżeli chcesz być na każdej platformie na TOPie, musisz zlecić wiele rzeczy, które trzeba tam zrobić. Jednak niektórych rzeczy nikt za Ciebie nie zrobi. Bo nikt nie nagra za Ciebie video, live czy też relacji w formie video…

Wiem, że to trudne, bo chcesz być wszędzie. Widzisz swoich konkurentów w Clubhouse, YouTube, Inastagram, Tik Tok… itd… i też chcesz być w tych wszystkich miejscach…

Jednak prawda jest taka, że ​​wielu z nas znajduje się w sytuacji, w której robimy coś przedwcześnie. Często chcemy to robić na wielu platformach, nie widząc rezultatu na jednej… A może warto się przyjrzeć i znaleźć oraz poprawić to co robimy w sposób niewłaściwy? Zamiast lecieć i robić kolejne “BYLE JAKIE” zamieszanie na kolejnej platformie SM.

Zapamiętaj!

Nie musisz być na wszystkich platformach. Wiem, że to trudne i wiem, że możesz mieć teraz na mnie FOCHA. Ale musisz zrozumieć, że osiągniesz lepsze wyniki działając profesjonalnie na jednej max. dwóch platformach w SM, niż działając po łebkach na kilku…

Więc jeśli robisz to właściwie na Facebooku i Instagramie, nie musisz być na TikTok-u! A więcej w tym temacie napisałem w poprzednim artykule TUTAJ

#Błąd numer 7Brak systematycznej aktywności w mediach społecznościowych

Jeżeli nie publikujesz jakiejś wartości raz lub 2 razy dziennie w mediach społecznościowych, wiele tracisz…

Osobiście publikuję coś 1-2 razy dziennie na Facebooku i raz dziennie na Instagramie. Wszystko zależy od tego, co mam w swoich planach na dany dzień. Jeżeli prowadzę w jakiś dzień live, to robię wpis, oraz robię live. Jeżeli robię wpis na blogu, to publikuję tylko wpis, aby nie obcinać dla niego zasięgu…

Dobrą praktyczną zasadą jest zrobić publikację na swoim profilu raz dziennie.

To samo dotyczy twoich relacji na Instagramie i Facebooku. Powinieneś publikować kilka razy w ciągu dnia – po prostu rejestrując chwile, udostępniając cytaty i co jakiś czas info o produkcie i biznesie, bez podawania ich nazwy. 

I nie zapomnij o najważniejszym – dobrze się baw tym co robisz w SM, dzieląc się swoją historią, swoim LifeStyle, swoimi wzlotami i upadkami, a ludzie Cię pokochają i będą chcieli być obok Ciebie i budować ten fantastyczny biznes razem z Tobą.

Jeżeli uważasz, że ten materiał jest wartościowy, podziel się nim ze swoją drużyną, a jeżeli szukasz mentora, z którym ramię w ramię pójdziesz na swój Mount Everest, wypełnij poniżej ankietę, a skontaktuję się z Tobą.

Zobacz koniecznie całe nagranie poniżej, a jeżeli uznasz, że zabierasz z niego dla siebie wartość, zostaw komentarz i udostępnij go, aby inne osoby mogły z tej wartości skorzystać.

Facebook Comments

One Reply to “7 najczęściej popełnianych błędów przez marketerów w Mediach Społecznościowych”

  1. Dziękuję za cenne wskazówki. Budowanie swojej prawdziwej marki to podstawa, masz racje a a ciagle widzę właśnie firmy, kup, kup, od razu linki lecą. To jest odstraszające. Jak mam kupić coś od osoby, której kompletnie nie znam. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *